Sunday 7 May 2023

Part Time Job Di Malaysia Yang Mudah Dijalankan

    Dalam tahun 2023, kebanyakkan rakyat Malaysia sangat terkesan dengan masalah ekonomi yang menghimpit ditambah dengan kenaikkan OPR 3% baru baru ini. Kenaikkan kadar OPR telah menjejaskan banyak golongan T20 dan M40. Dengan peningkatan kos sara hidup iaitu barangan basah dan kering, kenaikkan kadar OPR juga menambah beban lagi kepada rakyat di Malaysia yang mempunyai pinjaman perbankan termasuk perumahan, kenderaan dan pinjaman peribadi. 



Jadi, apakah tindakan kita sebagai pengguna sekiranya OPR naik lagi?

Yang penting sekarang, kita perlu semak semula perbelanjaan bulanan agar tidak melebihi kemampuan.

LANGKAH BIJAK SEWAKTU KENAIKAN OPR:

1. Melebihkan simpanan
2. Menguruskan hutang sedia ada
3. Mengelakkan hutang baharu
4. Mengurangkan perbelanjaan

Selain daipada itu,terdapat pelbagai sebab mengapa ramai orang mencari pendapatan yang lebih, antaranya:

 
    1. Meningkatkan taraf hidup - Dalam usaha untuk meningkatkan taraf hidup dan mencapai matlamat kewangan yang lebih besar, ramai yang mencari peluang untuk meningkatkan pendapatan mereka.

    2.Membayar hutang - Seseorang mungkin mencari pendapatan tambahan untuk membayar hutang dan mengurangkan beban kewangan.

    3. Mencapai impian dan hobi - Ada juga yang mencari pendapatan tambahan untuk mewujudkan impian atau membiayai hobi mereka.

    4. Membangun keupayaan kewangan - Dengan mencari pendapatan tambahan, seseorang dapat membangun keupayaan kewangan mereka seperti menabung, melabur, dan membangunkan perniagaan.

    5. Tidak puas hati dengan pendapatan semasa - Seseorang mungkin tidak puas hati dengan pendapatan semasa dan ingin mencari pekerjaan atau perniagaan yang memberikan ganjaran yang lebih baik.

    6. Berusaha untuk bebas kewangan - Dengan mencari pendapatan tambahan, seseorang dapat mengambil langkah ke arah kebebasan kewangan yang dapat membantu mereka mencapai kemerdekaan kewangan dan mengurangkan kebergantungan pada pekerjaan utama mereka.


MENJANA PENDAPATAN DENGAN PROJEK BOTG ( Beauty On The Go)

    Jika anda adalah seorang wanita yang tengah mencari peluang part time job yang MUDAH, SENANG juga TANPA MENGELUARKAN MODAL SETIAP HARI maka BOTG adalah jawapan nya.

    Apa itu BOTG? Beauty On The Go yang diasaskan oleh Master 2 Beradik adalah projek Mobile Spa Rumah ke Rumah berkonsepkan muslimah dan menggunakan produk yang dijamin HALAL dan 100% organik.

    Sebagai seorang wanita yang berkerjaya saya juga memilih part time job sebagai BOTG Beautician. 
KENAPA BOTG? 

1. Masa yang fleksibel - sebagai seorang wanita yang mempunyai kerja hakiki, saya boleh membuat servis mobile spa mengikut masa saya dan juga masa customer atas persetujuan masing-masing dan biasanya saya akan membuat servis pada hari cuti mingguan atau publis holiday. 

2. Mesra muslimah - disebabkan servis mobile spa ini dijalankan dirumah saya atau rumah customer maka customer tidak perlu risau tentang aurat mereka kerana semestinya akan terjaga tanpa terlihat oleh orang luar.

3. Modal sekali untung berkali kali - ya betul tu, rasa macam tak percaya kan. Hanya keluar modal sekali tapi saya dapat menjana income untung sebanyak 200% dari modal.

4. Produk yang HALAL & ORFGANIK - BOTG sememangnya menggunakan produk yang dijamin HALAL dan beyond organic product. Bukan sahaja mencantik kan tetapi menyihatkan kulit tanpa bahan kimia yang berbahaya.

5. Tidak perlu kos tambahan - disebabkan BOTG mobile spa ini boleh di buat di mana sahaja maka tak perlu untuk menyewa kedai dan juga membayar bil bil utiliti berasingan.
Jika anda bertanya ada ke permintaan mobile spa? Saya pernah menerima 7 orang customer dalam satu masa. Bayaran yang saya terima pada hampir RM1000 pada malam itu.

Jadi jom ber part time job paling mudah dan menguntungkan bersama saya. 

Nota : jemput baca blog sahabat saya berkenaan part time job di malaysia

Berminat hubungi mona untuk BOTG MOBILE SPA #kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline

8 comments:

Because life is so precious said...

Wahh terbaik mobile spa BOTG

Mona_Vitalady said...

Betul BOTG mobile spa memang high in demand

Ana Awang said...

Bisnes mobile spa memang awesome 👍

Mona_Vitalady said...

Memang terbaik

Juwairiyyah Fuad said...

Bestttt

Kam Haryatie said...

Sekarang ramai wanita bekerjaya yang takde masa nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu sangat tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

Adneen Naim said...

Zaman sekarang ni memang wajib kita kena ada lebih dari 1 income kalau kita kerja makan gaji sekali pun. Banyak yang kena bayar. itu ini.. uhuk

Syuhaidah Rahmam said...

Syok la ada part time yang fun macam ni.